Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Měření polohy těžiště motocyklu
Vaněček, Michal ; Bradáč, Albert (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám měřením polohy těžiště motocyklu. V první části práce je vytyčena legislativou týkající se rozdělení motocyklů následované jejich typovým dělením. Zmiňuji zde i obecné způsoby měření těžiště. Ty jsou aplikovány na danou problematiku motorových vozidel. Je vybrán jeden způsob měření polohy těžiště, který je použit pro praktické měření těžiště motocyklu. V praktické části jsou váženy různé typy motocyklů s různým obsazením posádkou motocyklu. Tyto hodnoty jsou zpracovány a následně vypočteny výsledné polohy těžiště u jednotlivých motocyklů. Hodnoty polohy těžiště zjištěné experimentem jsou porovnávány s programem pro analýzu silničních nehod a zjišťována jejich rovnost s tímto programem. V poslední kapitole probíhá vyhodnocení jednotlivých poloh těžiště motocyklů a vliv změny v důsledku obsazení motocyklu.
Vliv polohy těžiště vozidla na jeho postřetový pohyb
Kunovský, Martin ; Bradáč, Albert (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou vlivu změny polohy těžiště vozidla na jeho postřetový pohyb. V rešeršní části jsou popsány základní metody běžně používané k nalezení příčné, podélné a výškové polohy těžiště, nebo vliv polohy těžiště vozidla na jeho stabilitu a jízdní vlastnosti. Dále se práce zabývá základním rozdělením silničních nehod a stručně popisuje metody používané k jejich analýze. V práci jsou vytyčeny problematické manévry a situace vyskytující se v každodenní silniční dopravě. Vybrané situace byly nasimulovány v programech Virtual CRASH a PC Crash. V těchto programech byl sledován vliv podélné a výškové polohy těžiště na postřetové chování vozidla. Získané výsledky byly v poslední kapitole vyhodnoceny.
Vliv polohy těžiště vozidla na jeho postřetový pohyb
Kunovský, Martin ; Bradáč, Albert (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou vlivu změny polohy těžiště vozidla na jeho postřetový pohyb. V rešeršní části jsou popsány základní metody běžně používané k nalezení příčné, podélné a výškové polohy těžiště, nebo vliv polohy těžiště vozidla na jeho stabilitu a jízdní vlastnosti. Dále se práce zabývá základním rozdělením silničních nehod a stručně popisuje metody používané k jejich analýze. V práci jsou vytyčeny problematické manévry a situace vyskytující se v každodenní silniční dopravě. Vybrané situace byly nasimulovány v programech Virtual CRASH a PC Crash. V těchto programech byl sledován vliv podélné a výškové polohy těžiště na postřetové chování vozidla. Získané výsledky byly v poslední kapitole vyhodnoceny.
Využití počítačové podpory při řešení předstřetového pohybu vozidel
Křižák, Michal ; Semela, Marek (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Práce se zabývá porovnáním vlivu zvolené metody řešení na předstřetový pohyb v rámci jednoho simulačního programu a na rozdíly ve výpočtu pro jednu metodu ve dvou různých programech. Porovnávané metody řešení jsou kinematický a dynamický výpočet předstřetového pohybu, porovnávané programy jsou Virtual CRASH a PC-Crash.
Možnosti simulačního modelování dopravních nehod za snížené viditelnosti
Rozsíval, Jan ; Motl, Jakub (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možnostmi simulačního modelování za snížené viditelnosti v programu Virtual CRASH, který jako jediný z dostupných programů umožňuje práci, jak s pomocí matematických modelů simulovat pohyb vozidla, tak také změnou parametrů simulovat sníženou viditelnost, osvětlení atd. Teoretická část práce obsahuje popis fotometrických veličin, zabývá se lidským okem a jeho schopností vidět za snížené viditelnosti, popisem měřidla luxmetr a jasových analyzátorů. Uvedeny jsou čtyři hlavní důvody snížení viditelnosti a jejich popis. Je obsažena ukázka nejpoužívanějších programů užívaných pro řešení dopravních nehod. Jsou vyjmenovány a popsány čtyři typy světlometů nejčastěji využívaných v současných vozidlech. V experimentální části byla provedena dvě měření. První měření pro získání vstupních hodnot pro získání černobílé textury určující tvar světelných paprsků vycházejících ze světlometů vozidla. Druhý experiment pro získání kontrastů bílé krabice, černé krabice a chodce pro následné porovnání s výstupem programu Virtual CRASH.
Možnosti simulačního modelování dopravních nehod za snížené viditelnosti
Rozsíval, Jan ; Motl, Jakub (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možnostmi simulačního modelování za snížené viditelnosti v programu Virtual CRASH, který jako jediný z dostupných programů umožňuje práci, jak s pomocí matematických modelů simulovat pohyb vozidla, tak také změnou parametrů simulovat sníženou viditelnost, osvětlení atd. Teoretická část práce obsahuje popis fotometrických veličin, zabývá se lidským okem a jeho schopností vidět za snížené viditelnosti, popisem měřidla luxmetr a jasových analyzátorů. Uvedeny jsou čtyři hlavní důvody snížení viditelnosti a jejich popis. Je obsažena ukázka nejpoužívanějších programů užívaných pro řešení dopravních nehod. Jsou vyjmenovány a popsány čtyři typy světlometů nejčastěji využívaných v současných vozidlech. V experimentální části byla provedena dvě měření. První měření pro získání vstupních hodnot pro získání černobílé textury určující tvar světelných paprsků vycházejících ze světlometů vozidla. Druhý experiment pro získání kontrastů bílé krabice, černé krabice a chodce pro následné porovnání s výstupem programu Virtual CRASH.
Vliv polohy těžiště vozidla na jeho postřetový pohyb
Kunovský, Martin ; Bradáč, Albert (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou vlivu změny polohy těžiště vozidla na jeho postřetový pohyb. V rešeršní části jsou popsány základní metody běžně používané k nalezení příčné, podélné a výškové polohy těžiště, nebo vliv polohy těžiště vozidla na jeho stabilitu a jízdní vlastnosti. Dále se práce zabývá základním rozdělením silničních nehod a stručně popisuje metody používané k jejich analýze. V práci jsou vytyčeny problematické manévry a situace vyskytující se v každodenní silniční dopravě. Vybrané situace byly nasimulovány v programech Virtual CRASH a PC Crash. V těchto programech byl sledován vliv podélné a výškové polohy těžiště na postřetové chování vozidla. Získané výsledky byly v poslední kapitole vyhodnoceny.
Měření polohy těžiště motocyklu
Vaněček, Michal ; Bradáč, Albert (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám měřením polohy těžiště motocyklu. V první části práce je vytyčena legislativou týkající se rozdělení motocyklů následované jejich typovým dělením. Zmiňuji zde i obecné způsoby měření těžiště. Ty jsou aplikovány na danou problematiku motorových vozidel. Je vybrán jeden způsob měření polohy těžiště, který je použit pro praktické měření těžiště motocyklu. V praktické části jsou váženy různé typy motocyklů s různým obsazením posádkou motocyklu. Tyto hodnoty jsou zpracovány a následně vypočteny výsledné polohy těžiště u jednotlivých motocyklů. Hodnoty polohy těžiště zjištěné experimentem jsou porovnávány s programem pro analýzu silničních nehod a zjišťována jejich rovnost s tímto programem. V poslední kapitole probíhá vyhodnocení jednotlivých poloh těžiště motocyklů a vliv změny v důsledku obsazení motocyklu.
Vliv polohy těžiště vozidla na jeho postřetový pohyb
Kunovský, Martin ; Bradáč, Albert (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou vlivu změny polohy těžiště vozidla na jeho postřetový pohyb. V rešeršní části jsou popsány základní metody běžně používané k nalezení příčné, podélné a výškové polohy těžiště, nebo vliv polohy těžiště vozidla na jeho stabilitu a jízdní vlastnosti. Dále se práce zabývá základním rozdělením silničních nehod a stručně popisuje metody používané k jejich analýze. V práci jsou vytyčeny problematické manévry a situace vyskytující se v každodenní silniční dopravě. Vybrané situace byly nasimulovány v programech Virtual CRASH a PC Crash. V těchto programech byl sledován vliv podélné a výškové polohy těžiště na postřetové chování vozidla. Získané výsledky byly v poslední kapitole vyhodnoceny.
Využití počítačové podpory při řešení předstřetového pohybu vozidel
Křižák, Michal ; Semela, Marek (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Práce se zabývá porovnáním vlivu zvolené metody řešení na předstřetový pohyb v rámci jednoho simulačního programu a na rozdíly ve výpočtu pro jednu metodu ve dvou různých programech. Porovnávané metody řešení jsou kinematický a dynamický výpočet předstřetového pohybu, porovnávané programy jsou Virtual CRASH a PC-Crash.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.